"כמה טוב שחזרתי הביתה"- פנטהאוז יוקרתי בעיצוב מוקפד

משפחה ישראלית, הורים ושלושה ילדים, חזרה מחו"ל אחרי 20 שנה, ביקשה להקים כאן את בית חלומותיה ולהרגיש שחזרו הביתה.

המשפחה התמקמה בפנטהאוז בן שתי קומות ברעננה, עם תקווה גדולה שישמש להם כ"HOME", יסמל את כל הטוב שבארצנו הקטנטונת, יעטוף אותם ויעניק להם תחושה של "כמה טוב שחזרתי הביתה", תרתי משמע.

 

 

 

הקומה ראשונה מתפרסת על שטח של כ -180 מ"ר, עם מרפסת היקפית ונוף אורבני שהוא חלק בלתי נפרד מחוויית המגורים ויוצר חיבור בין החוץ לפנים.

 

הקומה שניה מתפרסת על שטח של כ – 150 מ"ר והיא מכילה סוויטת אירוח עם מרפסת גג המציעה מספר אזוריי ישיבה, חדר כושר והמון שמש.

 


המשפחה חובבת אומנות מודרנית, לכן הקו העיצובי של הבית הוא עכשווי, עם מקום לחפצים שנאספו עם השנים בחו"ל. יש גם ביטוי לפונקציונליות וחשיבה על כל מהלך ופרט בחיי המשפחה, לצד אומנות ואסתטיקה מוקפדת והכל מתבטא בעיצוב של דירה המוקפת חלונות גדולים המכניסים המון אור לפנים הבית.

קו זה מתבטא בשילוב של חומרים גולמיים כמו בטון, עץ וברזל שיוצרים הרמוניה ותחושת חום למרות הקווים הנקיים.


המעבר עבור המשפחה מבית פרטי לדירה היה לא פשוט, למרות שהדירה מספיק גדולה מבחינת אחסון ומרחב לאירוח ופרטיות, חללים אלו תוכננו בקפידה לפרטי פרטים ולרמת הסנטימטר.

 

 

הבית לפני המהפך 

"כשקיבלתי את הבית ראיתי חללים טובים וגדולים של פעם שעברו עליהם שנים טובות יותר אבל היה ברור שצריך להתחיל כמעט מהתחלה" אומרת למערכת נדל"ן קום ציפי שגב האדריכלית שעיצבה את הבית.

 

 

 

"כל הבית והמערכות חודשו, הרצפה הורמה והמרפסות נאטמו מחדש. קירות נהרסו והבית תוכנן מהיסוד. חללים וחלונות נפתחו והמדרגות הספירליות של פעם, פינו את מקומן לאלמנט פיסולי מודרני של גרם מדרגות העשוי ברזל ועץ המחבר בין קומת המגורים לאזור האירוח ולמרפסת הגג. הבית תפור עד לרמת הפרטים הקטנים למידות המשפחה ולצרכיה".

 

תמונות של לפני 

 

 

 

המטבח במרכז

המטבח עבר לחזית- מרכז הדירה עם גישה למרפסת היקפית ולנוף, שם מבלים בני המשפחה בגידול עשבי תיבול וחליטה ונהנים לצאת אליה בכל רגע אפשרי.

הגישה למרפסת ההיקפית היא מכל חדרי הבית, כך שההורים והילדים קיבלו אזורי אירוח פרטים לחבריהם וגם אזורי שירות, בעצם כמו בית פרטי באוויר.

 

 

מיקומו של המטבח מאפשר לבני הבית לארח ועדיין ליהנות מההמולה, אי גדול מפריד אך גם מחבר בין המטבח לחלל חדר האוכל והסלון והחלל נותן תחושה של חגיגה שכולם שותפים לה. הרעיון היה ליצור חיבור בין החללים שגבולותיו מטושטשים.

 

 

נוף מהפנט

בצדו האחד של הסלון ניתן ליהנות מקיר שכולו חלון העוטף אותו באור ושקיעה מטריפה בכל ערב, לצדו קיר צף, מעוצב לפרטיו המכיל את הטלוויזיה ויחידת אחסון מעץ כהה, ובצדו השני של הסלון ניתן ליהנות מהאלמנט העיצובי של המדרגות.

 

המדרגות עוצבו בקפידה כדי שהחלל יוכל להכיל אותן, יש חשיבה על אלמנט שהוא מרכז הבית ומעצב את החלל, חשוב היה שלא ישתלט עליו אלא יבנה אותו.

 

 

"מדרגות בעיני זו הזדמנות לחגיגה עיצובית וביטוי ליצירתיות וחומרים, הם יכולים לתת את האמירה העיצובית של כל הבית ולפעמים אני מתחילה בהן" אומרת האדריכלית.

 

 

מקום להכל

האחסון בבית מרוכז ברובו בחלל שנוצר במרכז הבית ונוצל לאחסון מעילים, נעליים, מזוודות ואפילו מקרר יין. פינתו פונה למסדרון שבו שוכן לו ארון תקשורת, אליו מגיעים כל האלמנטים של חשמל ותקשורת בבית דרך תקרה מונמכת.

 

כל חדר קיבל ארון קיר מהרצפה ועד התקרה בגובה 280 ס"מ, נישות נוספות בבית נוצלו למדפים פתוחים או נסגרו כארון ונראים כחלק מהקיר.

 

 

 

 

 

סוויטת ההורים

בחדר השינה של ההורים בוטל חדר הארונות לטובת חלל גדול יותר שיכול להכיל את מיטת הקינג שהובאה מארה"ב (למרות שבמקור נבנתה בישראל על ידי הסב שבעברו היה בעל נגריה).

גם כאן הארונות מגיעים עד התקרה למקסום האחסון ונצבעו בצבע הקיר כדי ליצור תחושת מרחב נקי, חלל זה הולבש בשטיח צבעוני עבודת יד של אומנית מקומית בשם דבורה כהן  (טריקונית) בעיצוב האדריכלית.

 

 

 

החדרים הרטובים 

אחת ההגדרות בתחילת הפרויקט הייתה: שמקלחת ההורים תהיה מרווחת, ואכן המקלחת עם שני ראשי הטוש וספסל טיק היא 165/110, ארון כיור בהזמנה ארוך במיוחד בעיצוב קלאסי, על זמני ומאוד נעים.

 

 

גם מקלחת הילדים מרווחת ועוצבה עם 2 כיורים שהילדים המתבגרים לא יריבו, כאן הקלסיות קיבלה נגיעה של ירוק באביזרים.

 

 

 

כיור בהופעה - בשירותי האורחים גונב את ההצגה כיור מונח גבוה ומרשים היושב על מדף עץ בוצר נמוך ואריחי הרצפה מטפסים על הקיר כרקע.

 

 

 

קומה של חגיגה

העלייה לקומה העליונה לאורך מדרגות ברזל ועץ החיים זה לצד זה בשלמות, מוארים במנורת קיפוד איטלקית. את כל זה אופפת תחושת דרמה, המובילה לנוף ולמרחב הנשקפים מהקומה העליונה המתחילה ביחידת אירוח מוקפת זכוכית ויוצאת לגג ענק, מוקף בנוף ומרחב. גם כאן ממשיך לו הרומן בין חומרי הבטון הקרים לפרגולת העץ המשרה אווירה חמימה.

 

 
הפרויקט בוצע בזמן שיא של 3 חודשים. בחירת החומרים והספקתם נעשתה תוך כדי פיקוח צמוד של האדריכלית על מספר צוותי עבודה שעבדו בבית בו זמנית בשיתוף פעולה נפלא.

 

 

אדריכלות ופיקוח: ציפי שגב ארכיטקטורה

צילום: נדב פקט - צילום אדריכלות ועיצוב פנים